STRONY INTERNETOWEJ WWW.RATUJESZ24.PL

  1. Dla Właściciela niniejszej strony internetowej, ochrona danych osobowych
    Użytkowników jest sprawą najwyższej wagi. Dokłada on ogrom starań, aby
    Użytkownicy czuli się bezpiecznie, powierzając swoje dane osobowe w trakcie
    korzystania ze strony internetowej.
  2. Użytkownik to osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna
    nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
    korzystająca z usług elektronicznych dostępnych w ramach strony internetowej.
  3. Niniejsza polityka prywatności wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania danych
    osobowych Użytkownika, przysługujące mu prawa, jak też obowiązki administratora
    tych danych, a także informuje o używaniu plików cookies.
  4. Administrator stosuje najnowocześniejsze środki techniczne i rozwiązania
    organizacyjne, zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzanych danych
    osobowych oraz zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych.

I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca Pani Magdalena Błaszczyk,
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Ratujesz24.pl, z siedzibą przy: ul.
Jastrzębowskiego 22 lok. 5, 02-786 WARSZAWA, NIP: 9512046955 (zwany dalej:
„Właściciel”).

II. CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika w celu:
    W celu prawidłowego wykonania umów sprzedaży zawartych w ramach sklepu
    internetowego on-line za pośrednictwem strony internetowej www.ratujesz24.pl
  2. Oznacza to, że dane te są potrzebne w szczególności do
    a. zarejestrowania się na stronie internetowej;
    b. zawarcia umowy;
    c. dokonania rozliczeń;
    d. dostarczenia zamówionego przez Użytkownika towaru lub wykonanie usług;

2/1
e. korzystania przez Użytkownika z wszelkich uprawnień konsumenckich (np.
odstąpienie od umowy, rękojmia).
f. przyjmowanie zamówień, obsługa zleceń i wniosków, rozpatrywanie reklamacji

  1. Użytkownik może również wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji
    o nowościach i promocjach, co spowoduje, że administrator będzie również
    przetwarzać dane osobowe w celu przesyłania Użytkownikowi informacji handlowych
    dotyczących m.in. nowych produktów lub usług, promocji czy wyprzedaży.
  2. Dane osobowe są również przetwarzane w ramach wypełnienia prawnych
    obowiązków ciążących na administratorze danych oraz realizacji zadań w interesie
    publicznym m.in. do wykonywania zadań związanych z bezpieczeństwem
    i obronnością lub przechowywaniem dokumentacji podatkowej.
  3. Dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach marketingu
    bezpośredniego produktów, zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń lub ochrony
    przed roszczeniami Użytkownika lub osoby trzeciej, jak również marketingu usług
    i produktów podmiotów trzecich lub marketingu własnego, niebędącego
    marketingiem bezpośrednim.

III. RODZAJ DANYCH

  1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe, których podanie jest
    niezbędne do:
    a. zarejestrowania się na stronie internetowej:
  • imię i nazwisko;  
  • adres e-mail;
    b. dokonywania zakupów za pomocą strony internetowej:
  • imię i nazwisko;    
  • adres dostawy;  
  • numer telefonu;  
  • adres e-mail;
    c. Dane podawane przez Użytkownika opcjonalnie:
  • data urodzenia;  
  • numer PESEL (w przypadku żądania wystawienia faktury);  
  • numer NIP (w przypadku żądania wystawienia faktury dla przedsiębiorcy).
  1. W przypadku odstąpienia od umowy bądź uznania reklamacji, gdy zwrot
    należności następuje bezpośrednio na rachunek bankowy Użytkownika, w celu
    dokonania zwrotu należności przetwarzamy również informacje dotyczące numeru
    rachunku bankowego.

3/1
IV. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia
    Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
    i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
    95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88,
    dalej zwane: „rozporządzenie RODO”.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu zgody
    Użytkownika, wyrażonej w chwili rejestracji na stronie internetowej lub w chwili
    potwierdzenia dokonanej na stronie internetowej transakcji.
  3. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie
    dobrowolne, jednakże brak jej udzielenia uniemożliwia zarejestrowanie się na stronie
    internetowej oraz dokonywanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej.

V. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE UŻYTKOWNIKOWI

  1. Użytkownik może w każdej chwili zażądać od administratora informacji o zakresie
    przetwarzania danych osobowych.
  2. Użytkownik może w każdej chwili zażądać poprawienia bądź sprostowania swoich
    danych osobowych. Użytkownik może to również zrobić samodzielnie, po
    zalogowaniu się na swoje konto.
  3. Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę na przetwarzanie jego
    danych osobowych, bez podawania przyczyny. Żądanie nieprzetwarzania danych
    może dotyczyć wskazanego przez Użytkownika konkretnego celu przetwarzania np.
    wycofanie zgody na otrzymywanie informacji handlowych bądź dotyczyć wszystkich
    celów przetwarzania danych. Wycofanie zgody co do wszystkich celów
    przetwarzania spowoduje, że konto Użytkownika zostanie usunięte ze strony
    internetowej, wraz ze wszystkimi wcześniej przetwarzanymi przez administratora
    danymi osobowymi Użytkownika. Wycofanie zgody nie wpłynie na już dokonane
    czynności.
  4. Użytkownik może w każdej chwili żądać, bez podawania przyczyny, aby
    administrator usunął Jego dane. Żądanie usunięcia danych nie wpłynie na
    dotychczas dokonane czynności. Usunięcie danych oznacza jednoczesne usunięcie
    konta Użytkownika, wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi do tej pory
    przez administratora danymi osobowymi.
  5. Użytkownik może w każdej chwili wyrazić sprzeciw przeciwko przetwarzaniu
    danych osobowych, zarówno w zakresie wszystkich przetwarzanych przez
    administratora danych osobowych Użytkownika, jak również jedynie w ograniczonym
    zakresie np. co do przetwarzania danych w konkretnie wskazanym celu. Sprzeciw
    nie wpłynie na dotychczas dokonane czynności. Wniesienie sprzeciwu spowoduje

4/1
usunięcie konta Użytkownika, wraz ze wszystkimi zapisanymi i przetwarzanymi do tej
pory, przez administratora, danymi osobowymi.

  1. Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych, czy
    to przez określony czas, czy też bez ograniczenia czasowego, ale w określonym
    zakresie, co administrator będzie obowiązany spełnić. Żądanie to nie wpłynie na
    dotychczas dokonane czynności.
  2. Użytkownik może zażądać, aby administrator przekazał innemu podmiotowi,
    przetwarzane dane osobowe Użytkownika. Powinien w tym celu napisać prośbę do
    administratora, wskazując, jakiemu podmiotowi (nazwa, adres) należy przekazać
    dane osobowe Użytkownika oraz jakie konkretnie dane Użytkownik życzy sobie, żeby
    administrator przekazał. Po potwierdzeniu przez Użytkownika swojego życzenia,
    administrator przekaże, w formie elektronicznej, wskazanemu podmiotowi, dane
    osobowe Użytkownika. Potwierdzenie przez Użytkownika żądania jest niezbędne
    z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz uzyskanie
    pewności, że żądanie pochodzi od osoby uprawnionej.
  3. Administrator informuje Użytkownika o podjętych działaniach, przed upływem
    miesiąca od otrzymania jednego z żądań wymienionych w poprzednich punktach.

VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Zasadniczo dane osobowe są przechowywane tylko tak długo, jak to jest
    konieczne do wypełnienia zobowiązań umownych lub ustawowych, dla których
    zostały one zgromadzone. Dane te zostaną usunięte natychmiast, gdy ich
    przechowywanie nie będzie konieczne, w celach dowodowych, zgodnie z prawem
    cywilnym lub w związku z ustawowym obowiązkiem przechowywania danych.
  2. Informacje dotyczące umowy przechowuje się w celach dowodowych, przez okres
    trzech lat, począwszy od końca roku, w którym zakończono relacje handlowe
    z Użytkownikiem. Usunięcie danych nastąpi po upływie ustawowego terminu
    przedawnienia dochodzenia roszczeń umownych.
  3. Ponadto, administrator może zachować informacje archiwalne, dotyczące
    zawartych transakcji, gdyż ich przechowywanie jest związane z przysługującymi
    Użytkownikowi roszczeniami np. z tytułu rękojmi.
  4. Jeśli żadna umowa nie została zawarta, między Użytkownikiem i Właścicielem,
    dane osobowe Użytkownika są przechowywane do czasu usunięcia konta
    Użytkownika na stronie internetowej. Usunięcie konta może nastąpić w wyniku
    wysunięcia żądania przez Użytkownika, wycofania zgody na przetwarzanie danych
    osobowych, bądź też zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania tych danych.

VII. POWIERZENIE PRZETWARZANIA DANYCH INNYM PODMIOTOM

  1. Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom
    współpracującym z administratorem, w zakresie niezbędnym dla realizacji transakcji

5/1
np. w celu przygotowania zamówionego towaru oraz dostarczania przesyłek
lub przekazywania informacji handlowych, pochodzących od administratora (ostatnie
dotyczy Użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji
handlowych).

  1. Poza celami wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności, dane osobowe
    Użytkowników, nie będą w żaden sposób udostępniane osobom trzecim ani
    przekazywane innym podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych
    tych osób trzecich.
  2. Dane osobowe Użytkowników strony internetowej nie są przekazywane poza
    obszar Unii Europejskiej.
  3. Niniejsza Polityka Prywatności jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13
    ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia RODO.

VIII. PLIKI COOKIES

  1. Strona internetowa używa plików cookies (ciasteczka) lub podobną technologię
    (dalej łącznie nazywane: „cookies”) do zbierania informacji o dostępie Użytkownika
    do strony internetowej (np. za pomocą komputera lub smartfonu) oraz jego
    preferencjach. Są one wykorzystywane m.in. w celach reklamowych i statystycznych
    oraz w celu dostosowania strony internetowej do indywidualnych potrzeb
    Użytkownika.
  2. Pliki cookies to fragmenty informacji, które zawierają unikalny kod referencyjny,
    który strona internetowa przesyła na urządzenie Użytkownika, w celu
    przechowywania, a czasem śledzenia informacji dotyczących używanego
    urządzenia. Zwykle nie pozwalają one zidentyfikować osoby Użytkownika. Ich
    głównym zadaniem jest lepsze dopasowanie strony internetowej do Użytkownika.
  3. Niektóre z plików cookies, występujące na stronie internetowej, są dostępne tylko
    przez czas trwania danej sesji internetowej i wygasają po zamknięciu przeglądarki.
    Inne pliki cookies służą do zapamiętywania Użytkownika, który po powrocie na stronę
    internetową, jest na niej rozpoznawany. Są one wówczas zachowywane przed
    dłuższy czas.
  4. Pliki cookies używane na niniejszej stronie internetowej to:
    przechowywane – 30 dni
  5. Wszystkie pliki cookies, występujące na stronie internetowej, są ustalane przez
    administratora.
  6. Wszystkie pliki cookies, używane przez niniejszą stronę internetową, są zgodne
    z obowiązującym prawem Unii Europejskiej.
  7. Większość Użytkowników i niektórych przeglądarek mobilnych automatycznie
    akceptuje pliki cookies. Jeżeli Użytkownik nie zmieni ustawień, pliki cookies zostaną
    zapisane w pamięci urządzenia.

6/1

  1. Użytkownik może zmienić preferencje dotyczące akceptacji plików cookies
    lub zmienić przeglądarkę, aby móc otrzymać za każdym razem stosowne
    powiadomienie, gdy funkcja cookies jest ustawiona. Aby zmienić ustawienia
    akceptacji cookies, należy dostosować ustawienia w przeglądarce.
  2. Warto pamiętać, że blokowanie lub usuwanie plików cookies może uniemożliwić
    pełne korzystanie ze strony internetowej.
  3. Pliki cookies będą wykorzystywane do niezbędnego zarządzania sesją, w tym:
    a. Tworzenia specjalnej sesji logowania dla Użytkownika strony internetowej, aby
    strona zapamiętała, że Użytkownik jest zalogowany, a jego żądania były
    dostarczane w sposób skuteczny, bezpieczny i spójny;
    b. Rozpoznawania Użytkownika, który już wcześniej odwiedził stronę
    internetową, co pozwala na identyfikację liczby unikalnych użytkowników, którzy
    skorzystali z serwisu i pozwala upewnić się co do wystarczającej pojemności
    serwisu dla liczby nowych użytkowników;
    c. Rozpoznawania, czy osoba odwiedzająca stronę internetową jest
    zarejestrowana na stronie internetowej;
    d. Rejestrowanie informacji z urządzenia Użytkownika, w tym: pliki cookies,
    adres IP i informacje o używanej przeglądarce, w celu możliwości diagnozowania
    problemów, administrowania i śledzenia Użytkowania witryny;
    e. Dostosowywania elementów układu szaty graficznej lub zawartości strony
    internetowej;
    f. Zbierania informacji statystycznych o tym, jak Użytkownik korzysta ze strony,
    w celu możliwości ulepszania witryny i stwierdzenia, które zakresy strony
    internetowej są najbardziej popularne dla Użytkowników.